Overgang 27 september

Beste ouders en leden

We hebben goed nieuws! Ook dit jaar kan de overgang doorgaan op de kluis. Gelieve dit bericht goed door te nemen!

De overgang gaat door op 27 september 2020:
De kapoenen gaan niet mee op overgang en worden om 14u00 verwacht op de kleine jacht voor een normale vergadering.
De welpen worden om 9u30 verwacht aan de kapel bij de Minnebron van de Zoete Waters in Oud-Heverlee.Einde is voorzien om 17u00 op de Kluis in Sint-Joris-Weert, gelieve jullie zoon hier te komen oppikken.
De jongverkenners en verkenners starten de vergadering om 09u00 MET fiets, een helm en een degelijk slot op de Jacht. Na de eindformatie op de kluis (17u00)fietsen de jvk’s & vk’s samen met de leiding terug naar de Jacht.  In de middag bereiden we samen met iedereen ‘woudloperskeuken’. Voor de nieuwe gezichten onder ons, dit houdt in dat we op een vuurton zelf ons eten bereiden in een gamel.  Uit ervaring zeggen we dat je de rauwe pasta’s thuis mag laten. Wat neem ik allemaal mee op de overgang? Een gamel, bestek, een drinkbus, de op te warmen maaltijd en misschien een wand of handdoek voor tijdens het bakken. Elk lid zal van ons nog een frisdrankje krijgen. Indien je nog geen gamel hebt laat ons iets weten en we voorzien er 1.
Voor de leden die hun doop krijgen (1ste jaars jongverkenners en verkenners + jongverkenners en verkenners die nog niet gedoopt werden) vragen we om een extra paar kledij, handdoek, zeep en een zak om vuile kleren in te steken. Op een doop kan je wel al eens vuil worden :).  Welpen, jvk’s en vk’s die al gedoopt werden hoeven dit niet mee te nemen. Hoe zal de dag er ongeveer uit zien?

• In de voormiddag een wandel of fietstocht + doop van de 1ste jaars
  • ’s Middags bereiden we samen onze woudloperskeuken
  • In de namiddag spelen we een groot spel

Uiteraard zal de leiding er ook hier op toezien dat de geldende hygiëne maatregelen worden toegepast.
Kortom, een dag om niet te missen!
Tot snel,De leidingsploeg