Uniform

Onze groep hecht veel belang aan het uniform. Met het dragen van je scoutsuniform toon je aan dat je lid bent van Scouts en Gidsen Vlaanderen en werk je mee aan een gevoel van gemeenschappelijkheid: iedereen die het uniform draagt hoort erbij. Eveneens kan het uniform tegen een serieus ‘stootje’, maar we vinden het vooral ook belangrijk dat we als scoutsgroep herkenbaar zijn wanneer we het terrein verlaten.

Basisuniform

Het basisuniform is voor welpen, jongverkenners, verkenners, jins en leiding hetzelfde:

• Het beige scoutshemd
  • Korte groene (scouts)broek
  • Onze groepsdas (rood met zwarte boord)
  • Onze jacht t-shirt
  • Optioneel: de nieuwe scoutspull van de Hopper,

Voor de kapoenen vragen we enkel om de groepsdas en de jacht t-shirt aan te kopen.

Wat koop je waar aan?

Het zwarte “Jacht”-T-shirt, met onze mascotte op (15 EUR) en onze groepsdas (8 EUR) kan je enkel bij onze scouts aankopen. Dat kan vlak na de vergadering, bij iemand van de groepsleiding. Staan we niet buiten met onze stand? Kom ons zeker een seintje geven en we helpen je graag verder!

Het beige scoutshemd, de groene scoutsbroek en de andere spullen die leden nodig hebben, vind je in de Hopper. (Hopper winkel Leuven, Diestsevest 92C Leuven)

Welke kentekens moeten waar op het scoutshemd?

Hieronder kan je zien waar de kentekens moeten komen, maar kom gerust even naar ons bij twijfel: