Lid Worden

Welkom op de inschrijvingspagina van scouts Jong-Brabant. Via onderstaand formulier kunnen jullie je zoon bijna volledig zelf inschrijven. Doordat we via dit formulier makkelijker alle correcte gegevens van jullie kunnen verkrijgen, verkleint dit de kans op fouten in onze groepsadministratie.

Let wel op! Deze inschrijvingsmodule is enkel voor nieuwe leden, leden die al vorige jaren bij ons zijn ingeschreven blijven automatisch lid.

Hoe werkt het?

Elk kind mag twee keer een vergadering mee komen proberen, zonder inschrijfverplichting. Indien uw zoon na deze vergaderingen overtuigd is, vragen we om hem hier in te schrijven.

Als u uw zoon inschrijft, krijgt u een bevestigingsmail van de groepsleiding. Hiermee is uw zoon officieel lid van onze scouts. Hoera! De groepsleiding op zijn beurt zal uw zoon inschrijven in de groepsadministratie van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Na uw inschrijving vragen we om het lidgeld te betalen.

Let op: uw kind is pas effectief verzekerd bij onze scouts als u het lidgeld hebt betaald! Maak dit dus zo snel mogelijk in orde!

Hoe oud moet je zijn voor je naar de scouts kan?

Iedereen die 6 jaar wordt vóór 1 januari van het lopende scoutsjaar of in het eerste leerjaar zit, kan lid worden van de scouts. Voor het schooljaar/scoutsjaar 2022-2023 betekent dit dat kinderen kunnen aansluiten die geboren zijn voor 31 december 2016 en/of in het eerste leerjaar zitten.

Onze leden zijn ingedeeld in vijf verschillende leeftijdscategorieën of ’takken’:

• Kapoenen: jongens geboren in 2015 en 2016
  • Welpen: jongens geboren in 2012, 2013 en 2014
  • Jong-verkenners: jongens geboren in 2009, 2010 en 2011
  • Verkenners: jongens geboren in 2006, 2007 en 2008
  • Jin: Jongens óf meisjes geboren in 2005

Extra opmerkingen: bij het veld ‘gsm’ en ‘mail’ vragen we uiteraard het gsm nummer en mailadres van de ouder, niet van het lid zelf.