Overgang 2019

Overgang

Volgende vergadering is het overgang, hoera! Deze zal doorgaan zondag 29 september op ‘de Kluis’ in Sint-Joris Weert.

Traditiegetrouw krijgen de eerstejaars leden hier hun doop in de voormiddag om ze te verwelkomen in hun nieuwe tak.

Concreet

Kapoenen blijven vandaag in onze lokalen op de Jacht spelen. Deze zal doorgaan van 14u15 tot 17u30.

Start vergadering Welpen om 9:30u aan de kapel bij de Minnebron van de Zoete Waters in Oud-Heverlee.

Start vergadering Jong-verkenners om 9u MET fiets, een helm en een degelijk slot. Afspraak aan de Jacht.

Start vergadering Verkenners om 9u MET fiets, een helm en een degelijk slot. Afspraak aan de Jacht.

Einde is voorzien om 17u00 op de Kluis. Ouders van welpen moeten hun zoon hier terug komen ophalen. Jvk’s & vk’s fietsen samen met de leiding terug naar de Jacht.

In de middag bereiden we samen met iedereen ‘woudloperskeuken’. Voor de nieuwe gezichten onder ons, dit houdt in dat we op een vuurton zelf ons eten bereiden in een gamel. Aan de jongere takken vragen we om voor alle zekerheid iets mee te nemen dat ter plaatste makkelijk gekookt kan worden (bvb voorgekookte aardappelen, wat groentjes en een voorgebakken stuk vlees). Oudere takken kunnen al eens zotter doen! Uit ervaring zeggen we dat je de rauwe pasta’s thuis mag laten.

Mochten er welpen zijn die nog geen gamel hebben, laat ons iets weten, wij hebben nog genoeg reserves dat jullie wel kunnen ontlenen.

Wat neem ik allemaal mee op de overgang?

Een gamel, bestek, een drinkbus en misschien een ovenwant of handdoek voor tijdens het bakken. Elk lid zal van ons nog een frisdrankje krijgen.

Voor de leden die hun doop krijgen vragen we om een extra paar kledij, handdoek, zeep en een zak om vuile kleren in te steken. Op een doop kan je wel al eens vuil worden 🙂  2de en 3de jaars hoeven dit niet mee te nemen.

Hoe zal de dag er ongeveer uit zien?

• In de voormiddag doop van de 1ste jaar
  • ’s Middags bereiden we samen onze woudloperskeuken
  • In de namiddag spelen we een groot massaspel onder leiding van de Jin

Kortom, een dag om niet te missen! Tot zondag!